Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Helsingborg

Sänkt biljettpris lockar fler

Publicerat lördag 9 oktober 2010 kl 10.16
Publiken ökar på Olympia. Foto: Björn Lindgren/Scanpix.

Den allsvenska fotbollspubliken har svikit i år. Men i Helsingborg har satsningen på sänkt biljettpris gett resultat.

Malmö FF, som leder både fotbollsallsvenskan och publikligan, har i snitt 14 192 besökare på sina hemmamatcher. Helsingborgs IF har i snitt 10 211 besökare på Olympia, en ökning från i fjol och en fjärdeplats i publikligan. Till Trelleborgs FFs hemmamatcher kommer drygt 3000 åskådare för att titta.

Även om satsningen på att rea ut ståplatsbiljetterna på Olympia gick hem i år är frågan ändå vad som krävs för att locka publik till arenorna framöver. Kanske måste man börja tänka nytt, säger Paul Myllenberg:

- Den unga publiken vi slåss om som sitter med både dator, telefon och tv samtidigt har samma behov på arenan. Därför måste vi nog bli mer moderna på läktarna om vi ska nå den nya publiken. Kanske måste vi också tjäna pengar på försäljning istället för på biljettintäkter.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".