Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Eftermiddag med Conny Emmelin

Instagram ökar butikens försäljning

Publicerat måndag 7 december 2015 kl 16.52
"Om ingen köpt produkten inom en timme efter inlägget så är något fel"
(2:24 min)
Johanna Hansson, butiksinnehavare för barnkläder
Johanna Hansson, butiksinnehavare för barnkläder. Foto: Privat

Genom att lägga ut bilder på nya produkter och publicera på Instagram har Johanna Hansson från Ängelholm ökat intresset för butiken och därmed försäljningen. Idag har hon nästan 8000 följare. 

- Jag började hypa saker redan innan jag öppnat butiken. Jag såg till att folk var intresserade innan jag fått in dem. Så när jag väl fick in det så gick de åt snabbt, säger hon. 

Idag märker hon direkt på försäljningen när hon lagt ut ett nytt inlägg på Instagram. 

- Om ingen lagt en beställning eller kommit in i butiken inom en timme efter att vi publicerat en bild på en ny produkt, då har vi gjort något fel, säger hon.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".