Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

PR-projekt ska ge bättre potatissäsong

Publicerat fredag 10 mars 2006 kl 05.51

SKÅNE. Intresseorganisationerna Sydsvensk Färskpotatis och Skånes Potatisodlareförening startar ett gemensamt marknadsföringsprojekt tillsammans med färskpotatisuppköparna.

Bakgrunden är att förra årets färskpotatissäsong blev dålig och att priserna en bit in på säsongen var så låga att dom nätt och jämnt täckte plockningskostnaderna.

Lars Elofson, som är ordförande i Sydsvensk Färskpotatis säger att den nya marknadsföringsorganisationen ska vara konkurrensneutral och att den ska arbeta långsiktigt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".