Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Från 2012/2013. Nyheter från musikens värld. Här får du höra om det svenska och internationella musiklivet...

Clevelandorkester satsar på yngre publik

Publicerat onsdag 27 oktober 2010 kl 11.04

Cleveland Orchestra i USA ska prova kraftiga rabatter  och gratisbiljetter till unga för att försöka fylla sin konsertsal till sista stolen och få landets yngsta publik på samma gång. Det är ett nytt åtgärdspaket som nätsidan The Plain Dealer berättar om. Tanken är också att ta bort kulturella och ekonomiska hinder och få en mer varierad publik. Hela orkestern med administration och marknadsavdelning ska också ut bland unga musiker för att få fler och yngre på stolarna i konsertsalen. Målet är fullsatt, alltid, säger Ross Binnie, som är marknadschef för Cleveland-orkestern. Allt är ännu inte bestämt, men delar av paketet ska provas till sommaren.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".