Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Expressen ber om ursäkt med 50 000

Publicerat tisdag 9 juni 2009 kl 14.45
Var inte Wanja.

Expressen gav på tisdagen 50 000 kronor till Anna Lindhs minnesfond som ursäkt till LO-basen Wanja Lundby-Wedin efter felpubliceringen i maj. Tidningen hade då en intervju och fotografier av en person som påstods vara Lundby-Wedin, men det visade sig vara en helt annan kvinna. "Beloppet är högt och ska ses som ett uttryck för Expressens ärliga uppfattning om hur olyckligt detta var", skriver chefredaktör Thomas Mattsson på Expressen.se.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".