Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Resegarantin används flitigt

Publicerat torsdag 3 januari 2002 kl 15.19
Problemen med tåg, tunnelbana och bussar har lett till att mängder av försenade resenärer åkt taxi och begärt ersättning från SL:s resegaranti. Ca 150 ärenden om dagen har SL fått ta emot.
Det är dubbelt så många som vanligt säger Annika Dahlberg, chef för SL:s kundtjänst. Resegarantin innebär att SL ersätter taxiutlägg med upp till 300 kronor när resenärer riskerar att komma mer än 20 minuter för sent på grund av störningar i trafiken eller dålig information om störningar.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.