Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Svårt för SL betala resegarantin

Publicerat fredag 11 januari 2002 kl 08.40
SL har nu kallat in extrapersonal för att kunna hantera alla de resegarantiärenden som kommit in i samband med snökaoset de senaste veckorna. Sedan i julas finns nu över 4.000 ärenden hos kundtjänst vid Storstockholms lokaltrafik.
- Det är lika många som normalt kommer in under ett halvår, säger SL:s pressekreterare Maria Adolfson till Radio Stockholm. Enligt en policy brukar pengarna betalas ut inom två veckor, men det kan nu dröja ytterligare några veckor eller kanske ännu längre innan alla fått sin ersättning, säger Maria Adolfson. Resegarantin innebär att SL ersätter taxiutlägg med upp till 300 kronor när resenärer riskerar att komma mer än 20 minuter för sent i samband med trafikstörningar eller dålig information om störningarna.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.