Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Reklam med porrtidningsanknytning i tunnelbanan

Publicerat tisdag 3 augusti 2004 kl 07.45

En reklamkampanj för en dejtinglinje som kan kopplas till en porrtidning pågår just nu i tunnelbanan.

Det hela rör sig om en reklam för en dejtinglinje; en bild på ett liggande lättklätt par, två telefonnummer, - och så en logotype som förknippas med en porrtidning. 

Clear Channel är det företag som på SL:s uppdrag säljer den reklam som syns i tunnelbanan.

Företagets vd Maria Skoglund säger till Radio Stockholm att hon själv inte har sett kampanjen, eftersom hon har semester. Hon hänvisar till ett avtal med SL som säger att reklam som kan uppfattas som stötande för resenärerna inte får sättas upp.

Men enligt den information hon har, är det inga resenärer som har klagat på reklamen till Clear Channel, och om inget annat händer kommer kampanjen därför att få fortsätta.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".