Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Det Bästa fällt för vilseledande reklam

Publicerat måndag 9 augusti 2004 kl 14.00

Reader’s Digest AB, som ger ut tidskriften Det Bästa, tvingas betala en miljon kronor för vilseledande reklam. Ytterligare vitesbelopp på en miljon kommer att dömas ut om inte företaget bättrar sig.

Det var konsumentombudsmannen som stämde Reader’s Digest för dess marknadsföringsmetoder. Nu har Stockholms tingsrätt slagit fast att företagets marknadsföring inte följer lagen.
Bolaget fälldes redan för fem år sen för samma brott men har trots det inte ändrat sina försäljningsmetoder.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".