Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Utbildning

Skolor lägger mer pengar på reklam

Publicerat tisdag 21 augusti 2012 kl 06.05

Gymnasieskolor lägger allt mer pengar på reklam, när konkurrensen om eleverna hårdnar. Det visar en sammanställning från TNS-Sifo.

Förra året spenderade gymnasieskolorna 42 miljoner kronor på att köpa reklamplats, enligt TNS-Sifo. 2009 var siffran drygt 20 miljoner, skriver Svenska Dagbladet. I topp ligger Jensen Education, med 4,5 miljoner kronor.

I uträkningen ingår inte internetreklam och inte arvoden till reklambyråer. Inte heller kostnaden för den arbetstid skolans personal lagt ner räknas in.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".