Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Stockholm marknadsförs som Skandinaviens huvudstad

Publicerat fredag 25 februari 2005 kl 16.34

Stockholm ska marknadsföras som Skandinaviens huvudstad.

En ny logotype för staden har också tagits fram.

Man kommer att arbeta med tre argument i marknadsföringen - Stockholm ska föras fram som en naturlig mittpunkt, men också som ett affärscenter och ett kulturellt nav i Skandinavien.

Det säger Martin Rosborg, VD för Stockholms stads marknadsförings- och turistbolag Stockholm Visitors Board, till Radio Stockholm.

Som en del i satsningen har också en ny logotype för staden tagits fram, som det är tänkt att offentliga myndigheter ska kunna använda.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".