Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lars bröllopsannons blev en viral succé

Publicerat fredag 20 maj 2016 kl 07.35
"Inte så mycket krig"
(3:19 min)
Viral bröllopsannons
1 av 2
Lars bröllopsannons blev en succé på nätet
Inga och Lars 30 år efter bröllopet
2 av 2
Inga och Lars 30 år efter bröllopet Foto: Björn Lindberg P4 Stockholm

Lars Söderström satte in en annons i tidningen för att uppmärksamma sin 30-åriga bröllopsdag - en annons som spridits flitigt i sociala medier.

Den 15 maj hade Lars och Inga Söderström från Älvsjö varit gifta i 30 år.

Det uppmärksammades med en annons i tidningen, en annons som senaste veckan blivit en viral succé och spridits flitigt på sociala medier.

P4 Stockholms Björn Lindbreg hälsade på hemma hos Lars och Inga.

Den här formuleringen, "30-åriga kriget fortsätter" , var kommer det ifrån?

–  Det var bara roligt med 30 år och 30-åriga kriget, men det har inte varit så mycket krig alls egentligen säger Lars Söderström.

Har du några tips på hur man får ett förhållande att hålla i 30 år?

- Spela inte golf, man kan ha roligare tillsammans istället för att spendera tid på golfbanan.

Lars annons har som sagt blivit en succé och båda Lars och Inga är väldigt förvånade över all uppmärksamhet, tidningar, tv och vi på radion har alla hört av sig för en intervju.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".