Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Grand Hotel om starka kritiken: Jobbigt

Publicerat fredag 4 november 2016 kl 11.34
Filip Odelius, marknadschef: Kan påverkar varumärket
(0:58 min)
Grand Hotel
Foto: Stina Stjernkvist/TT

Nu kommenterar Grand Hotel i Stockholm kampanjen i sociala medier där många reagerar mot att Sverigedemokraterna får hålla sitt möte på hotellet i helgen.

Många reagerar och skriver negativa recensioner om Grand Hotel på hotellets Facebooksida.

"Ge Grand Hotel en stjärna och gärna även en motivering, samt en uppmaning till eventuella framtida gäster om att ta avstånd från ett hotell som sätter egen profit framför att fördöma och ta avstånd från rasistiska, fascistiska och nynazistiska organisationer", skriver en användare.

Jag tror att det påverkar varumärket negativt.

Budskapet verkar ha hörsammats då de enstjärniga recensionerna har ökat kraftigt i antal under torsdagen.

– Det är alltid tråkigt att få en dålig recension och det är extra jobbigt att få flera, säger Filip Odelius, Grand Hotels marknadchef.

Enligt Filip Odelius tittar Grand Hotel på alla recensioner som kommer in för att se om det finns något att förbättra inför framtiden.

– Men vi gör inget drastiskt kortsiktigt, säger han.

Hur påverkar detta Grand Hotels varumärke?
– Jag tror att det påverkar varumärket negativt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".