Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Konsumentföreningen kräver hårdare regler för marknadsföring av ansiktskrämer

Publicerat onsdag 26 juli 2006 kl 15.21

Annonser för ansiktskrämer innehåller ofta olika påståenden om produktens effekt, men det är mycket svårt för en konsument att bedöma om påståendet stämmer. Det anser Konsumentföreningen i Stockholm , som har granskat marknadsföringen av ansiktskrämer.

Konsumentföreningen vill nu ha hårdare regler för kosmetikaföretagen. Bland annat vill de att krämerna ska ha testats ordenligt och att det bör finnas ett oberoende system för utvärdering av produkternas effekt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".