Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Göteborg starkt varumärke

Publicerat måndag 28 maj 2007 kl 12.49

Göteborg är ett lika starkt varumärke som Stockholm. Det framkommer i en ny undersökning där de båda städerna ligger långt före sina efterföljare.

Det här är ett tecken på långsiktigt tänkande, det säger Leif Nilsson, vice vd för Göteborg & co.

Det är tidningen Dagens Samhälle som har gjort undersökningen där 206 informationschefer i landets kommuner svarat på vilken kommun som har starkast varumärke.

54 av dem röstade på Göteborg och 54 på Stockholm. I kommentarerna säger informationscheferna att de är imponerade av det långsiktiga arbete som genomförts för att lansera Göteborg som evenemangsstad med till exempel friidrotts-EM och Gothia cup, medan Stockholm får mycket gratis i och med att de är Sveriges huvudstad och den största staden i landet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".