Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Reklam riktas inte längre lika ofta till barn

Publicerat lördag 10 november 2007 kl 08.43

Reklam för chips, läsk, godis och söta efterrätter riktad till barn har minskat.

Det visar en undersökning från organisationen Sveriges Konsumenter.

Forskare vid Lunds universitet har analyserat mängden reklam i tv, tidningar och på internet och jämfört med en mätning från 2005.

Undersökningen visar att flera webbplatser som fick fick kritik efter förra undersökningen har ändrats, skriver Sveriges Konsumenter i ett pressmeddelande.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".