Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Teliakunders e-post utslagen i två dygn

Publicerat onsdag 9 juli 2003 kl 15.27
Omkring hundratusen Telia-kunder har inte kunnat använda sin e-postfunktion på över två dygn sedan bolagets hårddisk i Uddevalla kraschade i måndags.
Haveriet drabbade framför allt västsvenska privat- och företagskunder med så kallat uppringt Internet. Men nu ska systemet fungera som vanligt igen och ingen e-post gått förlorad. Det var arbetet med att rädda redan skickad e-post som gjorde att reparationen tog så lång tid. Många irriterade småföretagare i Västsverige har krävt ersättning av Telia eftersom de befarar att de missat viktiga kundkontrakt och ordrar på grund av haveriet. Telia ersätter inte kunder för haverier kortare än fem dagar.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.