Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Missnöje med internetleverantör

Publicerat tisdag 23 september 2003 kl 07.11
Många kunder som tecknat avtal med det lilla Internet-företaget Xpress On-line har trots påstötningar inte fått sitt bredband att fungera. Efter flera anmälningar granskar nu både Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnen hur företaget lever upp till konsument-avtal och marknadsföringsregler.
En hel del av Xpress Onlines kunder i bland annat Partille, Härryda, Ale och Öckerö har inte fått ADSL-uppkopplingen att fungera eller så håller det inte utlovad kvalité. Konsumentvägledaren Per Arbin på Konsument Göteborg som väl känner till företaget råder missnöjda kunder att ställa hårdare krav och att inte betala. Xpress Onlines ledning avböjer att kommentera kundernas klagomål.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.