Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Ryanair

Anmäls för bristande prisinformation

Publicerat måndag 27 juli 2009 kl 06.05

Lågprisbolaget Ryanair, som bland annat flyger från Göteborg city Airport, anmäls av den norska motsvarigheten till konsumentombudsmannen.

Anledningen är att företaget anses ha bristande prisinformation och kontaktinformation.

Anmälan har gjorts till irländska konsumentmyndigheter för att Ryanair har så många tilläggsavgifter som tillkommer när kunden har bokat deras billiga flygbiljetter. 

Eftersom flygbolaget tar betalt för incheckning av bagage även om kunden gjort det själv på Internet, så ska det framgå av prisinformationen. Det säger Jo Gjerdrem, sektionschef på konsumentombudsmannen, till NRK Östfold.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".