Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Konsumentombudsmannen

Fortsatt kritik mot Västtrafik

Publicerat måndag 11 januari 2010 kl 11.56

Konsumentombudsmannen, KO, är fortfarande inte nöjd med Västtrafiks folder med prisinformation. Den är otillräcklig enligt ett beslut från KO.

Västtrafik har tidigare fått kritik från Konsumentverket för att inte följa prisinformationslagen vad gäller resor med så kallad kontoladdning över flera zoner, alltså oftast resor som görs sällan.

KO tycker att resenären redan när hon checkar in, i anslutning till kortläsaren, ska kunna se hur mycket resan kommer att kosta.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".