Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Västtrafik

Kundernas frågor allt fler

Publicerat onsdag 27 januari 2010 kl 11.50

Frågorna till Västrafiks kundservice har sedan december ökat med 50 procent och kötiderna på telefon är oftast runt 15 minuter och ibland mer än så.

På måndag slutar det gamla 100-kortet att gälla som betalningsmedel och det är framförallt frågor om nya kontoladdningen ihop med en del trafikstörningar som gjort att belastningen på Västtrafiks kundservice nu är så extremt stort.

För att möta anstormingen av frågor har Västtrafiks fördubblat antalet personer som svarar i telefon och 15 personer från Gatubolaget hjälper till att behandla frågor om resegarantin.

Mer om Västrafik och nya kontoladdningen hör du i Gbg direkt onsdag efter kl fyra.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".