Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Reklam skall öka valintresset

Publicerat måndag 7 mars 2011 kl 11.41
"Det finns en del kunskapsluckor"
(1:09 min)

Med TV-reklam ska intresset för omvalet bli större. Det vill Västra Götalansregionen som satsar flera miljoner på en extra informationskampanj inför valet.

– Jag tror att det finns en del kunskapsluckor kvar när det gäller Västra Götalandsregionen och medborgarna har rätt att veta mer om vad det är de kan påverka genom att rösta i valet till regionfullmäktige säger Kerstin Einarsson som är kommunikationsdirektör för regionen.

2,6 miljoner kronor ska satsas på att öka kunskapen om omvalet till regionen i maj. Det väntas regionstyrelsen fatta beslut om nästa vecka.

Och nästan en miljon kronor ska gå till Tv-reklam om valet. Dessutom kommer ett extra nummer av regionens tidning regionmagasinet inför valdagen. Och extra pengar ska också satsas på information till skolor. Det säger Kerstin Einarsson som är Västragötalandsregionens kommunikationsdirektör.

– Vi ser Tv-reklamen som ett viktigt komplement till annan information om regionen säger hon.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".