Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Oron växer bland Biljett Nu:s kunder - får inga besked om biljetter

Publicerat lördag 4 augusti 2012 kl 14.00
"Det värsta är att se barnens besvikelse"
(0:47 min)
Biljett nu har fått hård kritik och ska nu utredas av Konsumentverket. Foto: Claudio Bresciani/Scanpix

Med bara några dagar kvar till Supermatchen på Ullevi växer oron bland dem som köpt biljett av Biljett Nu. Företaget vägrar att höra av sig, och några biljetter har inte heller synts till, berättar flera kunder som hört av sig till P4 Göteborg.

Många av dem som har tänkt gå på onsdagens match mellan Barcelona och Manchester United kommer från andra städer än Göteborg.
Resa och uppehälle är planerat, men ännu har biljetterna till matchen inte dykt upp.
Och från Biljett Nu finns inga svar att få.
- Deras chef sade ju i P4 Göteborg att det som kund bara är att höra av sig, men när de inte återkommer säger det allt om deras attityd, berättar Assad, som köpt biljetter åt sig, sina söner och deras kusiner.  

Robert Jakobsson, verksamhetschef för Biljett Nu, sade i fredags till P4 Göteborg att man väntar på leverans av biljetterna. 
– Det bästa är att maila oss så tar vi hand om varje ärende specifikt, sade han också.

Sedan dess har varken kunder eller media fått kontakt med bolaget. Barnens förväntan är det värsta att hantera, berättar Lena Hedström.
- Pengarna är surt, men det kommer man över. Men ungdomarna, man ser besvikelsen i deras ögon, och man känner sig verkligen lurad, säger hon.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".