Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Idrotten viktig reklam för kommuner

Publicerat måndag 20 augusti 2012 kl 15.47
Tommy Andersson: ”Inte bara näringsekonomiska värden”
(1:11 min)
Foto: Adam Ihse/Scanpix

Idrottsevenemang blir allt viktigare för att marknadsföra kommuner i Sverige. Nu ska Handelshögskolan i Göteborg kartlägga Göteborgsvarvets betydelse.

Idrottsevenemang blir allt viktigare för att marknadsföra kommuner i Sverige.

Göteborg är sedan länge en väletablerad idrottstad med allt från stora mästerskap till ungdomscuper som Gothia Cup och Partille Cup. Och nu ska Handelshögskolan i Göteborg kartlägga vad Göteborgsvarvet har för betydelse rent upplevelsemässigt.

Tommy Andersson är professor i marknadsföring vid Handelshögskolan i Göteborg.

− Det är inte bara de possitiva värdena, utan också de negativa, som måste tas med i kalkylen.

Tobias Sandblad
Ekonomiekot

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".