Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Få klagomål på färdtjänsten

Publicerat fredag 9 januari 2015 kl 05.00
Västtrafik: Det är extremt få klagomål
(1:18 min)
Färdtjänsten i arbete. Foto: Janerik Henriksson / TT
Foto: Janerik Henriksson / TT

När delar av färdtjänstens beställningscentral flyttades till Moldavien var många rädda för att kvaliteten skulle försämras - men helt i onödan. Klagomålen har varit mycket få.

Bland de som var tveksamma inför utflyttningen från Falköping till Moldavien fanns även Gunilla Wictor, kundansvarig för anropsstyrd trafik på Västtrafik.

– Jag visste knappt var Moldavien låg. Men efter att jag själv besökt dom på plats så kände jag mig lugn när jag åkte därifrån.

Västtrafik har nu använt tjänsten i flera år. Det har visat sig att det kommer in färre klagomål nu än det gjorde före utflyttningen. Förra året gjordes en och en halv miljon beställningar och av dem var det bara 0.05 procent av beställarna som hade klagomål.

– Det är extremt lite, säger Gunilla Wictor.

Har du andra erfarenheter av beställningscentralen i Moldavien så maila gärna till p4goteborg@sverigesradio.se !

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".