Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Dyra flyttkampanjer har liten verkan

Publicerat onsdag 1 augusti 2007 kl 09.37

Ny forskning visar att flertalet flyttkampanjer inte lönar sig. Konsekvensen blir att Blekingekommuner satsar miljonbelopp på meningslös marknadsföring.

Länets kommuner pumpar varje år in miljoner i kampanjer som ska locka nya kommuninvånare, skriver Blekinge Läns Tidning.

Bostadsforskaren Thomas Niedomysl har jämfört småkommunernas satsningar med statistik över antalet inflyttade på respektive ort.

Slutsatsen är att reklamen inte har någon märkbar effekt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".