Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kritik mot bristande remisshantering

Publicerat onsdag 26 september 2007 kl 16.53

Socialstyrelsen kritiserar remisshanteringen vid medicinkliniken på Blekingesjukhuset i Karlshamn.

Socialstyrelsen uppmärksammades på problemet efter att en patient med hjärtproblem inte blivit kallad till återbesök. Anledningen var att en remiss aldrig kommit fram till läkaren.

Verksamhetschefen har förklarat att missen beror på dataproblem som ska vara åtgärdat nästa år.

Men socialstyrelsen accepterar inte förklaringen utan förutsätter att verksamhetschefen vid medicinkliniken i Karlshamn ser till att rutiner för remisshantering utarbetas vid kliniken.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".