Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Telenor sämst på att tillfredställa kunder

Publicerat måndag 22 oktober 2007 kl 16.33

Telenor, med sin huvudverksamhet i Karlskrona, får allt färre nöjda mobiltelefonkunder och har flest missnöjda kunder av alla undersökta företag.

Enligt en undersökning, som är gjord av Svenskt Kvalitetsindex, sticker Telenor inte ut positivt på något sätt. 

Det som har undersökts är hur nöjda mobiltelefoni- och bredbandskunder är med sina leverantörer.

Telenors kunder kan inte se några fördelar varken när det gäller pris, innehåll i produkterna eller service.

Annica Elmehagen, informationsdirektör på Telenor i Sverige håller dock inte med utan menar att Telenors egna undersökningar och antalet nya kunder visar på motsatsen.

Ulrika Wilke
ulrika.wilke@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".