Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Elbolagen får kritik

Publicerat tisdag 28 januari 2003 kl 07.39
Konsumentrådgivningen i Karlshamn tycker att elbolagens kunder får dålig information. Har man ingen dator med internet är det nästan omöjligt att jämföra priser mellan olika leverantörer.
Den senaste tiden är det många som har kommit till konsumentkontoret i Karlshamn med frågor om otydliga elräkningar eller om hur man ska veta vilken elleverantör som är bäst att välja. Evy Lilja tar då fram Konsumentverkets hemsida på nätet. Det är enda stället där kunden på egen hand kan jämföra priser och erbjudanden från de olika elleverantörerna. -Bra om man redan är en insatt elkund och van internetanvändare, säger Evy Lilja på konsumentkontoret. På elbolagens hemsidor finns ofta utförlig information om priser och olika valmöjligheter. Men saknar man kunskap om elmarknaden eller inte har tillgång till internet får man sätta sig och ringa runt till elbolagen. Det kan ta tid eftersom det ofta är telefonkö.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.