Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Mejeri ska återlanseras på marknaden

Publicerat tisdag 29 april 2008 kl 09.25

Varumärket Carlshamns mejerier ska efter två års frånvaro åter igen lanseras på den svenska marknaden.

Dock är det inte de äldre välkända tvillingbröderna Tore och Torsten som dyker upp i rutan.

Istället blir det Lasse Berghagen, Arne Hegerfors och Björn Ranelid som ska marknadsföra mejeriprodukterna i de nya reklamfilmerna.

Varumärket blev snabbt välkänt i hela landet när det lanserades första gången i mitten av nittiotalet.

År 2006 blev företaget uppköpt av finska Raisio som då tog bort varumärket.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".