Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lättare få kontakt med rådgivning

Publicerat onsdag 9 april 2003 kl 16.59
Det har blivit lättare för patienter att komma fram till Landstingets sjukvårdsrådgivning jämfört med för ett år sedan. Patienterna kunde då tvingas vänta i telefon i över en timme.
Enligt sjukvårdsrådgivningens egna mätningar är väntetiden nu mindre än två minuter på vardagarna och fem minuter på helgerna -Personalen har blivit varmare i kläderna sedan starten och de kan datasystemet bättre vilket gör att arbetet går snabbare, säger Eva Borg, avdelningschef för sjukvårdsrådgivningen. Men det är inte bara det som har lett till kortare väntetider. -I oktober i fjol testade sjukvårdsrådgivningen att flytta om personalen till de tider då många patienter hör av sig. Och så har man fortsatt sedan det visade sig vara mycket effektivt, säger Eva Borg.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.