Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

SD-tidning använde otillåtna annonser

Publicerat lördag 17 maj 2003 kl 12.58
Främlingsfientliga Sverigedemokraternas nättidning, SD-Kuriren, har olovligen använt annonser eller länkar till kända företag på sin hemsida, skriver tidningen Expo.
-Det här är oacceptabelt, säger Didrik von Seth, vd för ett av företagen. Han menar att sverigedemokraterna försöker legitimera sin verksamhet med hjälp av deras företagsnamn. Nätverket Tradedoubler som förmedlar kontakerna mellan företag och hemsidor säger att sverigedemokraternas handlade strider mot gällande avtal och de har nu stängt SD-kurirens möjligheter att lägga ut fler annonser från deras kunder. SD-kurirens chefredaktör, Richard Jomshof, som också är ordförande för sverigedemokraterna i Karlskrona, vill inte kommentera ärendet.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.