Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Elbolagen fortsatt dåliga på service

Publicerat söndag 25 maj 2003 kl 11.22
De stora elbolagen har fortfarande svårt att ge sina kunder bra service. Trots stor uppmärksamhet kring problemen möts elkunderna av långa väntetider i telefonkö.
När man ringer till de stora elbolagen, Norsk Hydro och Sydkraft, är väntetider mellan 20 minuter och en halvtimme inget ovanligt. Att många elkunder vill ha tag i sin leverantör får man bekräftat av handläggarna när man väl kommer fram. Många ringer och de flesta har som ärende att binda elpriset. Men trots väntetider tycker Åke Svensson, försäljningschef på Norsk Hydro, att det har blivit bättre. Enligt Åke Svensson har bolaget fördelat kundantalet på fler kundserviceställen och personalen har fått mer utbildning. -Inom en månad eller två kommer kunderna märka av detta genom att telefonköerna ska bli kortare, säger han.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.