Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Satsning på flerspråkig kundservice

Publicerat tisdag 23 september 2003 kl 09.45
Energibolaget Sydkraft ska börja erbjuda kundservice på flera främmande språk.
Företaget har projektanställt fyra personer som kan fler språk än svenska, bland annat pratar dom serbokratiska, persiska och arabiska. Enligt Stefan Svensson, chef på kundservice på Sydkraft, vill man tillmötesgå de kunder som inte kan ta till sig företagets information på svenska. Inom några veckor ska projektet vara igång på allvar och om det faller bra ut kan det bli aktuellt att anställa ytterligare flerspråkiga personer.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.