Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Karlshamn

Kritik mot lång väntan på besked från Försäkringskassan

Publicerat fredag 11 juni 2010 kl 15.11

De tog över ett år för en man i Västblekinge att få ett besked om ett överklagande från Försäkringskassan i Karlshamn.

Nu riktar Justitiombudsmannen, JO, skarp kritik mot Försäkringskassan för att man dröjde med besked.

I sitt svar till JO menar Försäkringskassan bland annat att kassans avdelning för överklagande varit underbemannad.

JO menar att Försäkringskassan hantering haft allvarliga brister och riktar allvarlig kritik mot kassan.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".