Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Karlskorna

Hyper Island hjälper Stena Line

Publicerat onsdag 27 oktober 2010 kl 17.52

Stena Line har tagit hjälp av elever från Hyper Island i Karlskrona för att göra en interaktiv kampanjsajt, det skriver dagens medier.

På kampanjsajten ska besökarna få en förhandstitt på det nyrenoverade fartyget Stena Vision som trafikerar Karlskorna-Gdynia.

Rederiet valde att samarbeta med studenter för att de behövde nya idéer.

- De tyckte att vi hade bättre koll på trenderna, än vad de själva och deras byråer har, säger Ida Ragnarsson som är en av eleverna bakom sajten.

Filip Annas
filip.annas@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".