Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Karlskrona

Energibolaget: "Hon får gärna byta"

Publicerat måndag 3 juni 2013 kl 13.35
Energibolaget: Det ska framgå att det är ett erbjudande
(1:22 min)

Nu svarar Energibolaget i Sverige på den kritik som riktats mot en av deras telefonsäljare. Claes Lindman som är bolagets kvalitetsansvarige tycker att säljaren i det här fallet förvisso är vänlig, men att han behöver vara tydligare på några punkter.

I ett nära 13 minuter långt samtal med Susanne i Karlskrona förklarar säljaren fördelarna med att byta elavtal och att hans bolag blivit ombedda att ta hand om prissänkningen i Karlskrona. Vem som har bett honom, ja det framgår inte.

Att man fått uppdrag att sänka priser är enligt Claes Lindman inget man bett sina säljare att säga och i det här fallet är man inte tillräckligt noga med att undersöka hur Susannes nuvarande avtal ser ut.

Energibolaget i Sverige har idag hjälp av runt tio olika säljföretag och man har runt 30.000 kundkontakter i veckan. Just den säljaren man hör på bandet har idag slutat, varför vet inte Claes Lindman, men han lovar att om Susanne är missnöjd och vill avbryta sitt avtal, ja då ska man ordna det.

– Den här kunden har inte tagit någon kontakt med oss, men är det så att hon vill avbryta avtalet så är det inga problem.

Mikael Eriksson
mikael.eriksson@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".