Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ironisk film om Blekinge kan användas i marknadsföring framöver

Publicerat fredag 20 maj 2016 kl 06.33
"Det är bra att man vänt på det eftersom det väcker nyfikenhet"
(3:20 min)
En blå bild där det står "7 skäl att inte åka till Blekinge i sommar".
Foto: Privat.

Filmen "Sju skäl att inte åka till Blekinge" har nått 284 000 personer på Facebook på mindre än en vecka. "Kanon" säger länsturismchefen Leif Wictorén som kan tänka sig att använda den i officiell marknadsföring av Blekinge.

– Tänkte att det här var himla trevligt och roligt att man gör att sådan här grej. Det är bra att man vänt på det eftersom det väcker nyfikenhet. Har 300 000 sett den är det något som triggar, säger länsturismchefen Leif Wictorén.

Han tycker att  filmen av Andreas Ivarsson och Joakim KE Johansson förmedlar mycket av känslan av Blekinge. Det kan bli så att Visit Blekinge använder filmen i sin marknadsföring framöver.

– Vi har varit i kontakt med de som gjort filmen så vi får se hur det går, säger Leif Wictorén.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".