Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Just nu
Larm om brand i Asarum. "Det var bara vattenånga från trasig värmepanna," säger räddningstjänsten.

Mer samarbete är nyckeln till fler turister

Publicerat tisdag 24 oktober 2017 kl 18.27
"Inspirerande film och ljud som når igenom mediebruset kan locka hit folk"
(2:50 min)
En man som står framför en whiteboardtavla.
Foto: Niklas Sobieski/Sveriges Radio.

Lyft fram Blekinges unika skärgård och samarbeta mer. Det var några av de råd som inspiratören och marknadsföraren Jerry Engström gav när länets turismföretag hade inspirationsdag.

Jerry Engström, ett välkänt namn i marknadsföringskretsar. Han är till exempel en av Sveriges bästa marknadschefer enligt tidningen Resumés läsare. 

Det råder ett enormt mediebrus och då handlar det om att ge värde. Det handlar om att tipsa folk som ännu inte varit här om vad man göra utan att sälja på dem en upplevelse. 

Jerry Engström menar att man genom film och ljud på ett inspirerande sätt kan få folk att ta beslutet att i sommar åka till Blekinge. 

– Blekinges besöksnäring kan bli bättre på att jobba ihop och lyfta fram länets unika skärgården, natur, drycker och smaker. 

Jerry Engström tror också att om länets besöksnäring riktar in sig på grupper som skulle ha nytta av att komma till Blekinge så kommer allt fler att besöka länet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".