Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Konsumenter tvingas till byte av bolag

Publicerat tisdag 15 november 2005 kl 11.07

Tveksamma säljmetoder från enträgna telefonbolag gör att många konsumenter tvingas byta bolag mot sin vilja.

Konsumenterna förväntar sig att få information från telefonbolaget men många gånger kommer en bekräftelse på att de ingått ett muntligt avtal. 

Alla muntligt ingångna avtal ska finnas på band som bevis men kvalitén på inspelningarna uppfyller inte alltid kravet på hörbarhet.

Klagomål mot telefonbolagens säljmetoder är vanliga. Till Post- och Telestyrelsen kom under årets första nio månader 1 320 klagomål mot hur telebolagens skötte avtal och anslutningsformer.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".