Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Betygsskillnader undersöks i Ronneby

Publicerat onsdag 16 november 2005 kl 06.52

I förskolan och grundskolan i Ronneby har man dragit igång ett projekt för att minska glappet mellan pojkarnas och flickornas betyg.

Ronneby kommun har skrivit ett avtal med Myndigheten för skolutveckling om ett treårigt projekt om betygssättning och bedömning och jämställdhet.

Projektledare är Ingrid Hansson som till vardags är lärare i svenska och samhällsorienterande ämnen på Snäckebackskolan.

Hon tror att pojkars och flickors läsvanor kan vara en orsak till betygsskillnaderna.

Rolf Larsson

rolf.larsson@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".