Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Miljoner i förlorade reklamintäkter

Publicerat onsdag 22 februari 2006 kl 10.20

Det är SVT som är den största vinnaren i Melodifestivalen.

Schlager-SM har fått stort genomslag hos tv-publiken och det gör att dom andra kanalerna gör mångmiljonförluster under de fem lördagarna som festivalen sänds.

När tittarna sviker de kommersiella kanalerna innebär det att reklamintäkterna går ner kraftigt.

Om drygt en vecka kommer Melodifestivalen till Karlskrona.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".