Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Inte slutsålt men dyrt

Publicerat måndag 27 februari 2006 kl 06.46

Melodifestivalsugna luras att betala överpris för att gå på arrangemanget i Karlskrona. Det anser EMA Telstar som sköter evenemanget och ansvarar för biljettförsäljningen.

Det är företaget Biljett Nu som på flera olika sätt har fått tag i ett flertal biljetter som de nu säljer flera hundra kronor dyrare.

Vd:n Hans Haraldsson vill inte avslöja hur många biljetter de har köpt upp men enligt företagets kundtjänst fanns det i veckan runt 40 biljetter kvar. Haraldsson ser inte heller några problem med deras affärsidé.

- Det är en service för de som vill gå på evenemanget, säger han.

Ema Telstars presskontakt Katarina Oskarsson håller inte med om att det är en service.

- De lurar kunderna att betala överpris för sina biljetter, säger hon.

Ordinarie pris för en sittplatsbiljett är 395 kronor, förra veckan såldes samma biljett för 695 kronor hos Biljett Nu.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".