Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Skyltar med kläder som inte finns

Publicerat måndag 8 maj 2006 kl 10.06

Butikskedjan Hennes & Mauritz gör skillnad på folk i storstaden och i småstaden när det handlar om utbudet av kläder.

De allra trendigaste kläderna säljs bara i Stockholm, Göteborg och Malmö, trots att man gör reklam för de i alla landets butiker.

Enligt informationschefen Håkan Andersson ska man se affischerna i butiksfönstren som inspiration och inte som något man kan köpa överallt.

20 procent av Hennes & Mauriz kläder finns bara i storstäderna. Men butikskedjan bryter inte mot några regler när man skyltar med sådant som inte finns i butiken.

Erika Norberg
erika.norberg@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".