Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Marknadsföring verkar ha misslyckats

Publicerat tisdag 26 september 2006 kl 07.21

Blekinge tekniska högskola rankas bland de minst intressanta lärosätena i landet av ungdomarna.

En undersökning gjord av Ungdomsbarometerna, som är den största livstils- och attitydsundersökningen för de mellan 15 och 25 år, visar att BTH får lågt betyg.

Informationschefen Lennarth Förberg säger till Blekinge läns tidning att det är tråkigt eftersom man har satsat mycket på att marknadsföra skolan.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".