Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Långa telefonköer till Sydkrafts kundservice

Publicerat söndag 29 september 2002 kl 12.38
Under den senaste veckan har Sydkrafts kunder fått vänta i upp till 30 minuter innan de fått svar per telefon.
Orsaken är enligt Sydkraft att det pågår en omläggning av det administrativa datasystemet. Trots personalförstärkningar har Sydkrafts kundservice haft svårt att hinna med och ta emot kundernas samtal. Stefan Svensson, Sydkrafts kundservicechef, säger i en kommentar att han beklagar de långa väntetiderna och att man på måndagen kommer att förstärka personalstyrkan med ytterligare ett 50-tal personer.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.