Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Posten lovar mer handikappvänliga serviceställen

Publicerat onsdag 5 februari 2003 kl 16.52
Det är fortfarande dålig tillgänglighet på en del av postens nya serviceställen, trots hård kritik förra året från handikapporganisationerna. På till exempel Dalbo i Växjö finns servicestället i en blomsteraffär, där det är svårt att ta sig in med en rullstol, bland annat saknas det automatisk dörröppnare. Men nu ska bristerna snart åtgärdas, det säger Ulla-Maj Karlsson som är postens informationschef i Småland.
Enligt henne har posten utrett de serviceställen, som har brister. För Dalbos del innebär det att lokalerna får en automatisk dörröppnare för att lokalerna ska bli mer lättillgängliga.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".