Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Posten lovar mer handikappvänliga serviceställen

Publicerat onsdag 5 februari 2003 kl 16.52
Det är fortfarande dålig tillgänglighet på en del av postens nya serviceställen, trots hård kritik förra året från handikapporganisationerna. På till exempel Dalbo i Växjö finns servicestället i en blomsteraffär, där det är svårt att ta sig in med en rullstol, bland annat saknas det automatisk dörröppnare. Men nu ska bristerna snart åtgärdas, det säger Ulla-Maj Karlsson som är postens informationschef i Småland.
Enligt henne har posten utrett de serviceställen, som har brister. För Dalbos del innebär det att lokalerna får en automatisk dörröppnare för att lokalerna ska bli mer lättillgängliga.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.