Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Försenade elräkningar från Sydkraft drabbar kunder

Publicerat onsdag 26 februari 2003 kl 08.57
Närmare 6.000 av Sydkrafts kunder har drabbats av oväntat höga elräkningar den senaste tiden. Orsaken är att fakturorna blev kraftigt försenade, när Sydkraft införde ett nytt datasystem i höstas, och kunderna tvingas nu betala flera elräkningar samtidigt.
Peter Nilsson i Åseda är en av dem som drabbats. Inom loppet av en månad har han fått tre elräkningar på sammanlagt 9.500 kronor. -När jag fick den tredje räkningen, som var på över 5.000 kronor, blev jag chockad, säger Peter Nilsson, som försökt ta kontakt med Sydkraft men inte fått något svar. Stefan Svensson, kundtjänstchef på Sydkraft, lovar nu att de kunder som drabbats ska få dela upp betalningen på tre månader.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.