Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Ljungby

Nytt varumärke ska göra Ljungby mer attraktivt

Publicerat måndag 23 februari 2009 kl 13.54

Vad står Ljungby för? Svaret på den frågan ska resultera i ett nytt varumärke för Ljungby.

Ljungby kommun har nu påbörjar arbetet med att ta fram ett nytt varumärke i samarbete med näringsliv, föreningar och kultursektor.

– Bred förankring och delaktighet är viktigt för att varumärket ska kännas trovärdigt och äkta. Därför har vi bjudit in representanter för olika aktörer i samhället att delta i arbetet, säger Jan Melkersson, näringslivschef och projektledare för Varumärket Ljungby, i en artikel på kommunens hemsida.

Till att börja med kommer kommunen att genomföra tre undersökningar för att ta reda på hur omvärlden ser på Ljungby, vad olika beslutsfattare vet och tror om kommunen och hur ljungbybornas egen bild ser ut.

Nyheter Kronoberg
nyheter.kronoberg@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".