Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Barnen i fokus i Ikeas nya katalog

Publicerat torsdag 31 juli 2003 kl 17.12
Nu är den nya Ikea katalogen klar och under veckorna 32 och 33 dimper den ner i länets alla brevlådor.
Katalogen tillverkas i Älmhult och 350 personer arbetar med tillverkningen. Den trycks i 131 miljoner exemplar och på 46 olika språk. Och enligt Per Sundquist, varuhuschef på Ikea i Älmhult, är katalogen den viktigaste delen av Ikeas marknadsföring. I år är katalogens tema "Barnen i fokus". Hemmets inredning ska bygga på barnens behov och därför har Ikeas designers under framtagningen arbetat tillsammans med barn som fått testa och betygsätta produkterna.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".