Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Barnen i fokus i Ikeas nya katalog

Publicerat torsdag 31 juli 2003 kl 17.12
Nu är den nya Ikea katalogen klar och under veckorna 32 och 33 dimper den ner i länets alla brevlådor.
Katalogen tillverkas i Älmhult och 350 personer arbetar med tillverkningen. Den trycks i 131 miljoner exemplar och på 46 olika språk. Och enligt Per Sundquist, varuhuschef på Ikea i Älmhult, är katalogen den viktigaste delen av Ikeas marknadsföring. I år är katalogens tema "Barnen i fokus". Hemmets inredning ska bygga på barnens behov och därför har Ikeas designers under framtagningen arbetat tillsammans med barn som fått testa och betygsätta produkterna.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.